Populární alkoholová značka recykluje nenávistné vzkazy na láskyplné etikety

Helena Večerková

„Nesoudíme, podporujeme toleranci a nahlížíme na společenská témata z různých úhlů“. To je heslo nové kampaně švédské značky Absolut, která v polovině října odstartovala svůj boj proti rasismu, homofobii a sexismu. Hlavním symbolem bylo pět dveří, které se objevily také v některých městech v Česku, kde se snažily kolemjdoucím otevřít cestu k toleranci a pochopení.

zdroj: absolut.com

V průběhu minulého měsíce jste dveře mohli vidět v Praze, Brně a Plzni. Každé z nich symbolizovaly jedno téma, na které se kampaň zaměřuje – konkrétně rovnoprávnost mužů a žen, LGBT, svoboda vyznání, etnická příslušnost a migrace. Průchodem těmito dveřmi jste mohli vyjádřit svoji podporu a toleranci. Pokud jste kampaň v říjnu nezaznamenali, nevadí.

Toleranci (nejen) skrze alkohol můžete vyjádřit i novinkou, se kterou Absolut přichází teď, v listopadu. Limitovanou edicí lahví s názvem „Drop of Love“ s tématem láska a otevřenost. Dá se tedy říct, že otevřením jedné z lahví zároveň otevíráte i své srdce lásce-konec konců, slovo láska je na každé lahvi napsáno v šestnácti různých jazycích. A znáte úsloví o tom, že mezi láskou a nenávistí je to jenom krůček? I z toho nakonec kampaň dokázala těžit. Inkoust, který byl na láhev použit, byl totiž extrahován z nenávistných plakátů, transparentů a vzkazů. Tým Absolut je všechny nasbíral při cestě po třech kontinentech. A z nenávisti se stala láska…

Někdo by možná mohl namítnout, že zrovna od výrobce alkoholu je kampaň o lásce a toleranci odvážným krokem. V minulých měsících totiž slovenský marketingový tým Absolut vodky sklidil vlnu nesouhlasu za strany rasistů, když se pokoušeli národ sjednotit sloganem „Slovensko žije všetkými farbami“. My ale doufáme, že tentokrát se švédské značce povede otevřít dveře k pochopení i u nás.

Slogan, který místo sjednocení Slovensko spíše rozdělil. Zdroj: m-journal.cz

 

zdroj: absolut.com; marketingovenoviny.cz; m-journal.cz