DobroDen: Když Instagram pomáhá

Karolína Krhutová

Hashtag #DobroDen se na sociálních sítích objevuje v den 29. ledna již popáté. Projekt, kdy za každého sledujícího na Instagramu pošlete jednu korunu na dobrou věc, odstartoval český moderátor Leoš Mareš. I letos se k němu přidávají tisíce dalších lidí a darují peníze tam, kde jsou potřeba.

DobroDen, jak Mareš akci před čtyřmi lety nazval, původně vznikl na jeho twitterovém účtu jako oslava za dosažení 20 tisíc sledujících. Když o svém nápadu tweetnul, lidem se koncept darování peněz zalíbil a následovali ho. Leoš v loňském roce vyměnil Twitter za Instagram, kde má podstatně větší sledovanost. Na Instagramu zároveň celoročně vydělává, a tak to vzal jako dobrý způsob, jak to společnosti vrátit. Každý rok si vybírá jinou cílovou skupinu – od velkých nadací až po rodiny v nouzi. Letos poslal Mareš 709 404 korun na Nadaci Terezy Maxové, která pomáhá opuštěným a znevýhodněným dětem. Nadace zveřejnila, že tento rok díky projektu obdržela přes milion korun.

Vtip je v tom, že vás nikdo nenutí dát peníze na něco, co vás nebaví, ale každý člověk najde ve světě dobročinnosti téma, které ho oslovuje. Představte si, kolik se může vybrat a kolik dobra se za jeden den může stát,“ uvedl moderátor na svém instagramovém účtu. Díky popularitě Leoše Mareše nakonec narostl Dobroden do úplně jiných rozměrů. Lidé se jeho počinem inspirují a darují na charity částky podle toho, kolik sledujících mají oni sami, nebo se rozhodnou darovat vlastní –  často vyšší – částku. Pro inspiraci uvádí Leoš například stránku Fórům Dárců, kde se každý může sám rozhodnout, kde jeho peníze udělají největší radost.

Iniciativní pomoc ostatním není výjimkou. Ostatně za hranicemi pomáhají lidé například tím, že zaplatí nákup za rodiny či seniory.

Foto: leosmares.cz